(Kurzy.cz)
Tržby Googlu ve 2Q překonaly odhady díky robustní poptávce po reklamě
Počet prokliků na reklamy na YouTube, vyhledávání a dalších stránkách populárního vyhledávače stouply ve 2Q o 33%.
Průměrné ceny klasických reklamních spotů ve 2Q poklesly o 6%. Chytré mobilní telefony tlačí cenu reklamy dolů, protože stále více uživatelů obchází vyhledávací služby Googlu přechodem přes konkrétní aplikace. Odhaduje se, že do roku 2016 poklesne podíl vyhledávání přes Google z 83% v roce 2012 na cca 64%.
Pokles cen byl ve 2Q v meziročním srovnání pomalejší než v 1Q, kdy ceny poklesly o 9%. Ceny na smartphonech byly o 57% nižší než u klasických stolních zařízení.
Provozní náklady Googlu ve 2Q stouply 25% na 5,58 mld. USD. Firma přijala v průběhu kvartálu 2000 nových zaměstnanců, což zvýšilo celkový stav na 52 000. Kapitálové výdaje rostly o 300 mil. na 2,65 mld. USD.
Akcie Googlu na výsledky reagovaly v poobchodní fázi dne růstem o cca 3%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz