(Kurzy.cz)
ČR - maloobchod v lednu rostl o 1,8% a o 6,4% meziročně
Sezónně očištěné tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel se zvýšily v lednu reálně meziměsíčně o 1,8 %; meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 6,4 %, stejný růst zaznamenaly tržby bez očištění. K meziročnímu růstu tržeb přispěl (při stejném počtu pracovních dní v lednu 2014 i 2013) zejména prodej motorových vozidel a nepotravinářského zboží, mírně rostly i tržby za potraviny (viz tabulka č. 2).
Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se zvýšily reálně meziměsíčně o 3,4 %; meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní i neočištěné vzrostly o 19,7 %. Neočištěné tržby za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se meziročně zvýšily o 21,4 % a za opravy o 13,0 %.
V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby vzrostly reálně meziměsíčně o 0,7 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní o 1,5 %, shodně jako bez očištění. Růst zaznamenal prodej nepotravinářského zboží o 3,2 % a potravin o 0,2 %, naopak prodej pohonných hmot klesl o 0,8 %.
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,9 %. Pokračovalo snižování cen u většiny nepotravinářského zboží, nejvýrazněji v sortimentu počítačového a komunikačního zařízení. Naopak rostly ceny v prodejnách potravin, pohonných hmot, oděvů a obuvi.
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).
Zdroj: ČSÚ
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz