(Kurzy.cz)
Apple ztrácí podíl na čínském trhu tabletů ve prospěch silně rozdrobené konkurence
IPadu od americké firmy ve 2Q patřilo cca 28% trhu tabletů v nejlidnatější zemi světa. Před rokem to ovšem bylo 49%. Podíl Samsungu stoupl na 11%, Lenovu patří 8% trhu. Více jak polovinu trhu pak obsadilo množství menších značek jejichž jednotlivý tržní podíl dosahuje pouze úrovně 1%. Patří mezi ně například značky ZTE, Microsoft, Huawei, Ramon, Teclast, Acer, Asustek a další.Před rokem jejich souhrnný tržní podíl dosahoval úrovně 36%.
Menším výrobcům nahrává do karet kromě ceny především neschopnost Applu přicházet na trh s aktualizovanými novinkami.
Prodeje iPadů sice ve 2Q v Číně rostly o 28% na 1,48 miliónu přístrojů, ale růst konkurenčního Samsungu byl například čtyřnásobný na 571 000 přístrojů, prodeje Lenova se zvedly o 100% na 413 000.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz