Průzkum: Nabídka a opatření bank ve prospěch OZP z pohledu bank
Většina bank, které se účastní již
současného hodnocení OVB Vstřícné banky, věnuje osobám se zdravotním postižením
větší či menší pozornost. Banky jsme oslovili s průzkumem jaká opatření či
kroky ve prospěch či na podporu OZP v minulosti přijaly, nebo které naopak
připravují. Jen menšina bank nám na dotazy neodpovědělo, nebo odpovědět
odmítlo.
Průzkumu se zúčastnily tyto banky:
Česká spořitelna, ČSOB ve spojení
s Poštovní spořitelnou, Komerční banka, UniCredit Bank, LBBW, Air bank,
Raiffeisenbank, Equa bank, Fio banka, Citibank
Výsledky našeho průzkumu:
Bezbariérové
pobočky
Všechny banky uvedly jako své
nejčastější opatření ve vztahu k OZP vybavení poboček bezbariérovými přístupy. Uplatňování
uvedeného opatření ve většině svých poboček uvedlo 10 z 10 bank, které se průzkumu účastnily. Největší rozsah a
dostupnost bezbariérových poboček nabízí dle našeho vyhodnocení Poštovní spořitelna.
Přehledné
a intuitivní internetové bankovnictví
Většina bank také zmínila, že OZP
podporují internetovým bankovnictvím, které mohou využívat osoby s tělesným
postižením, nebo osoby se sluchovým postižením. Ne každá banka má však své
internetové bankovnictví přizpůsobené osobám se zrakovým postižením.
Přehlednost či přizpůsobení internetového bankovnictví pro OZP uvedlo 6 z 10 bank, které se průzkumu
účastnily. Nejvíce internetových služeb pro osoby se zdravotním postižením
nabízí dle našeho vyhodnocení UniCredit
Bank.
Přítomnost
speciálního bankovního poradce na pobočkách či na telefonních linkách
Přítomnost speciálního poradce pro
komunikaci s OZP uvedla více než polovina dotázaných bank. Banky v tomto
případě poskytují alespoň na některých pobočkách služby poradce se znalostí
znakového jazyka či tiskoviny v Braillově písmu, telefonické bankovnictví pro
osoby se zrakovým postižením apod. Přítomnost specializovaných poradců na svých
pobočkách či telefonní podporu uvedlo 6
z 10 bank, které se průzkumu zúčastnily
Nejlépe vybavené pobočky a
nejpropracovanější systém podpory OZP ze strany poradců má dle našeho
vyhodnocení Česká spořitelna.
Speciální
bankomaty pro klienty se zrakovým postižením
Jako další opatření pro podporu OZP pro
využívání bankovních služeb uvedly banky speciální bankomaty pro osoby se
zrakovým postižením. Toto opatření využívá dle svého vyjádření 4 z 10 bank, které se průzkumu
zúčastnily.
Nejvíce bankomatů pro osoby se zrakovým
postižením má ČSOB ve spojení s Poštovní spořitelnou. Ocenit je třeba i Českou
spořitelnu, která zprovoznila už v roce 2005 první bankomat určený pro potřeby
OZP.
Přednostní
vyvolávání klientů OZP nebo rychlé poskytnutí poradce
Stejně tak menšina bank uvedla jako
opatření vstřícné vůči OZP - systém s přednostním vyvoláváním těchto osob. Tuto
možnost uvedlo 5 z 10 bank, které se
průzkumu zúčastnily.
Vybavení
poboček zařízením, které pomáhá OZP
Existenci vybavení usnadňující OZP komunikaci
s bankou, nebo využití bankovních služeb na pobočkách uvedlo 4 z 10 bank, které se průzkumu
zúčastnily. Nejpropracovanější systém pomůcek a vybavení pro OZP, včetně
specializované pobočky má dle našeho vyhodnocení Česká spořitelna.
Více informací naleznete na www.vstricnabanka.cz.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz