(Kurzy.cz)
Výsledky Unileveru za 3Q překonaly odhady, prodej v rozvíjejících se zemích rostl
Podkladové tržby rostly o 8% v divizi zboží osobní potřeby, která je tradičně nejziskovější částí firmy. Růst o 11% zaznamenala divize domácích potřeb. Prodej potravin poklesl o 0,4%.
Z regionů si nejlépe vedla Latinská Amerika s růstem o 14%, prodeje v Asii, Africe a Středním východě rostly o 11%. Prodeje v Evropě rostly o 0,9% oproti poklesu o 2,2% ve 2Q12. Firma uvedla, že v Řecku nabídla levnější zboží v reakci na tamní ekonomický vývoj, situace ve Španělsku se stabilizovala.
Celkové tržby ve 3Q stouply o 10% na 13,4 mld.EUR. Podkladové tržby nezapočítávají vliv akvizic a měnových výkyvů.
Růst výsledků Unileveru kontrastuje s poklesem výkonů hlavních konkurentů v podobě Nestlé a Danone, jež své horší než očekávané výsledky prezentovaly již v minulém týdnu.
Akcie Unileveru rostou v reakci na zprávu o 4%. Za celý letošní rok si titul zatím polepšuje o necelých 8%.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz