AWD: Téměř polovina Čechů nemá životní pojistku, častěji zabezpečují auta a nemovitosti
PRAHA (MEDIAFAX) - Češi raději uzavírají pojistky na své domy a automobily než životní pojištění. Ve čtvrtek o tom informovala společnost AWD s tím, že v západní Evropě nebo USA je životní pojištění standardem, Češi však mají pochybnosti, zda pojistka skutečně ochrání jejich rodinu.
Nejčastěji by Čechy k uzavření životní pojistky přimělo ujištění, že tím skutečně ochrání svoji rodinu (56 procent). Dalším častým motivem k případnému uzavření životního pojištění by byla informace, že v budoucnu se za stejné služby bude platit víc (19 procent). Celkem 14 procent z dotazovaných tvrdí, že by životní pojistku podepsali, kdyby jim někdo pořádně vysvětlil, k čemu jim bude dobrá. Stejný počet respondentů tvrdí, že životní pojistku nechtějí a k jejímu podepsání by je nepřesvědčilo nic, a každý desátý Čech by o pojistce uvažoval, kdyby k ní byl nějaký bonus nebo zajímavý dárek. Někteří z dotazovaných se přiklonili k několika motivům zároveň.
"Pojišťovny by měly svým zákazníkům lépe vysvětlit, k čemu je životní pojištění dobré a jak s ním efektivně zacházet. To je nejlepší cesta, jak zvýšit zájem lidí o tento typ pojistek," říká hlavní analytik společnosti AWD Tomáš Rampula s tím, že často s klienty řeší situaci, kdy mají špatně nastavené parametry pojistky. "Přejí si ochránit svou rodinu, a přitom jde jen 25 procent pojistného na zabezpečení smrti a dalších rizik. Zbytek tvoří spořící složka," vysvětlil Rampula.
Stále více lidí podle šetření AWD přemýšlí o životním pojištění také v souvislosti s novou evropskou legislativou, která nařizuje, aby ženy platily za životní pojištění stejně jako muži. Doposud byly ženy v tomto směru zvýhodněné, protože jsou pro pojišťovny méně rizikovou skupinou než muži.
Jan Soukup, soukupj@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz