Joyou (WKN A0WMLD),
čínská společnost, která navrhuje, vyrábí a prodává
vodovodní baterie a další sanitární zboží, zveřejnila své
hospodářské výsledky za
rok 2010.
Tržby společnosti vzrostly meziročně o 43 % na 246,6 mil.
EUR.
Čistý zisk se zvýšil o 49 % na 33,2 mil.
EUR (1,62
EUR na akcii). Společnost v uplynulém
roce otevřela 1000 nových poboček. Došlo tak k nárůstu prodejních míst o více než 40 % na celkových 3596 poboček. Podle studie týkající se odvětví se sanitárním zbožím v
Číně patří Joyou mezi přední značky tohoto zboží. Na konci
roku 2010 Joyou se svými výrobky zaujímalo 11,8% podíl na
čínském trhu (na konci
roku 2008 měla společnost 8,1% tržní podíl). Významným mezníkem v historii společnosti bylo
IPO na
německé burze v březnu loňského
roku. Hodnota vlastního
kapitálu společnosti k celkovému
kapitálu k 31.12.2010 činí 71,6 %. Joyou disponuje na svých účtech hotovostí 4,7
EUR na akcii. V
roce 2011 Joyou očekává pokračující dynamický růst. Společnost plánuje dosáhnout
tržeb v rozmezí 300–320 mil.
EUR a
EBIT 53-56 mil.
EUR, což představuje meziroční nárůst obou veličin o 20 až 30 %. Růst
tržeb by měla podpořit spolupráce se společností Grohe, která byla navázána ve druhém pololetí
roku 2010. Společnost Grohe před několika týdny učinila akcionářům Joyou nabídku převzetí za cenu 13,50
EUR. Představenstvo a dozorčí rada společnosti Joyou však doporučily nabídku nepřijímat kvůli nepřiměřeně nízké nabízené ceně za akcii. Současná hodnota
akcie se pohybuje kolem 14
EUR. Další zprávy najdete na našich webových stránkách www.financezlin.cz. Vaše případné dotazy rádi zodpoví makléři
FINANCE Zlín, a.s., které můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu: finance@financezlin.cz.