Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Finanční služby  |  08.03.2011 11:08:12

Jakou pojistku? Každý druhý se rozhoduje podle informací z internetu

ČSOB Pojišťovna spustila nové webové stránky. Reaguje tím na nejnovější statistická zjištění a výsledky průzkumů, které jasně říkají, že klienti se o nákupu finančních produktů stále více rozhodují na základě informací z internetu a chtějí je touto cestou i nakupovat.

 

„Jak se ukazuje, více než 60 % uživatelů internetu hledá informace o finančních produktech a službách na internetu a online svět se stává jedním z nejdůležitějších informačních kiosků našich produktů. I proto jsme se rozhodli spustit pro naše klienty a uživatele nový, moderní a přehledný web,“ říká Michaela Beranová, internetová specialistka online marketingu ČSOB Pojišťovny.

 

Z průzkumů dále vyplývá, že více než 10 % z těchto uživatelů navíc finanční produkty i online nakoupí. Jedná se především o jednodušší a méně komplexní produkty, které uživatelé sjednávají online. Pokud jde o složitější produkty typu životního pojištění, je stále pobočka nebo pojišťovací poradce tím primárním prodejním kanálem s tím, že polovina uživatelů již před kontaktováním poradce či pobočky provedla svůj vlastní průzkum trhu a produktu online. „Propojit spolupráci online webu a offline poboček a poradců u sofistikovanějších produktů bylo pro nás jednou z priorit. Cílem bylo podchytit nákupní cyklus našich zákazníků a poskytnout lepší servis při jejich rozhodování a nákupu pojištění,“ uvádí Petr Kleiner, ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny.

 

Výsledkem je web s moderním designem, ale především plnou řadou nových a pokrokových funkcí, které internetové stránky přizpůsobují plně potřebám klienta, ať už má zájem pouze o informace nebo online nákup svých oblíbených druhů pojištění. „Když jdete nakupovat do supermarketu, také si přejete, aby zboží, které pravidelně "házíte do košíku" bylo hned v prvních dvou regálech a vy jste mohli jít po chvilce hned zaplatit? Namísto toho běháte po celém obchodě z oddělení do oddělení a čas utíká a utíká. Doba, kdy se prodejna přizpůsobí pouze vašim potřebám, je ještě daleko, ale naše webové stránky to umí už teď. Dokonale se přizpůsobují přáním klienta,“ popsal Petr Kleiner. „Proto jsme integrovali funkci, která umožní, aby se web dynamicky přizpůsobil uživateli a jeho potřebám. To konkrétně znamená, že různí návštěvníci webu mohou vidět různý obsah téže webové stránky na základě např. e-mailu nebo bannerové kampaně.  Takto chce ČSOB Pojišťovna komunikovat např. slevy a výhody různý cílovým skupinám,“ doplnila Michaela Beranová.

 

Trend nákupu pojištění a finančních produktů online má podle průzkumů tendenci dynamicky růst. U jednoduchých produktů meziroční tempo růstu překračuje 15 až 20%. Stejně tak z průzkumů vyplývá, že kvalita zpracování webu, jeho přesvědčivost a důvěryhodnost a dostatek přehledně prezentovaných informací prodeje finančních produktů online zvyšují. „Po prvních pár dnech můžeme konstatovat, že inovace našeho webu nese své ovoce. Došlo ke skokovému zvýšení konverzního poměru prodeje, tedy podílu prodaných pojištění online k celkové návštěvnosti webu, našich produktů o cca 3 %,“ uvádí specialistka online marketingu Michaela Beranová.

 

Jak z interních dat ČSOB Pojišťovny, tak i z externě vedených průzkumů vyplývá, že nejefektivnějším zdrojem návštěvnosti z pohledu prodeje pojištění online i offline, jsou vyhledávače. Klíčová slova, která uživatelé do vyhledávačů zadávají, se liší podle fáze nákupního cyklu, v které se uživatel zrovna nachází. „Z tohoto důvodu jsme se zaměřili již při tvorbě nového webu na SEO optimalizaci webu. Při přípravě struktury webu, textů a interního prolinkování jsme zvažovali každý náš krok s ohledem na vyhledávače,“ doplňuje Michaela Beranová.

 

Novinkou na webu jsou speciální balíčky doporučovaných nebo oblíbených kombinací pojištění a připojištění ušité na míru potřebám zákazníků. Samozřejmostí je možnost sjednání takového balíčku online. Dalšími funkcionalitami nového webu je např. interaktivní průvodce, vyhledávání poboček, pojišťovacích poradců nebo smluvních autoservisů pojišťovny.  Nedílnou součástí webu je také sekce s informacemi o fondech a programech investováníživotním pojištění. Ke sledování nového webu a následného vyhodnocování je na novém webu nasazen analytický nástroj Adobe Online Marketing Suite. 

 

Tisková zpráva byla připravena na základě interních statistik a průzkumů ČSOB Pojišťovny a za využití studie Deutsche Bank Research (www.dbresearch.com).

 

 

Poznámka pro editory:

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovna, která nabízí široké spektrum životních i neživotních pojištění občanům, malým a středním podnikatelům i největším korporacím. V současné době spravuje téměř milion pojistných smluv. Měřeno předepsaným pojistným je čtvrtou největší pojišťovnou na domácím trhu. Tři čtvrtiny jejích akcií vlastní belgická pojišťovna KBC Verzekeringen NV z nadnárodní skupiny KBC, 25 % drží Československá obchodní banka.

Zde uvedené informace nejsou určeny ke zveřejňování ani šíření, a to přímo ani nepřímo, ve Spojených státech amerických ani do nich. Tyto materiály nepředstavují žádnou nabídku cenných papírů k prodeji ve Spojených státech a cenné papíry nesmí být ve Spojených státech nabízeny ani prodávány bez registrace nebo výjimky z registrace podle zákona U.S. Securities Act z r. 1933 v platném znění a podle souvisejících pravidel, vyhlášek, pokynů a směrnic. 

 

Petr Milata

tiskový mluvčí

ČSOB Pojišťovna

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688