(Kurzy.cz)
CME: TV Nova snižuje základní cenu reklamy
Podle tiskového prohlášení sníží TV Nova v příštím roce cenu reklamy. Nova sníží základní cenu za GRP (zásah cílové skupiny) o 10 % na 20 250 Kč (bez DPH). Největší konkurent Prima TV naopak cenu reklamy o 10 % zvýší. Pokles ceny reklamy je pro nás negativním překvapením. Podle našeho názoru by cena reklamy měla mírným tempem vzrůst. Po zveřejnění reagovala cena akcií CME poklesem o asi 1,5 %, nicméně do konce obchodování se podařilo tento pokles vymazat a závěrečná cena byla v pátek o 1,4 % vyšší.
Pavel Ryska
Pokles cen není dobrým znamením budoucích trendů, když nezahrnuje slevy. CME již v roce 2010 poskytla slevy hlavním zadavatelům reklamy v pásmu 10-25%, proto dokonce i 10% snížení oproti ceníku neznamená reálný pokles tržeb. Celkově očekáváme, že růst trhu s reklamou v ČR v příštím roce dosáhne okolo 4-6%, i když CME čelí silné konkurenci, což má za následek mírně nižší růst ve srovnání s celým trhem. Záležitost budeme dále sledovat, zatím ale nelze vyloučit mírně negativní reakci trhu.
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz