Na Pražském okruhu se začne platit mýtné od pondělní půlnoci
PRAHA (MEDIAFAX) - Na nově otevřeném úseku Pražského okruhu začnou platit kamiony mýtné od pondělní půlnoci, řekl v pondělí agentuře Mediafax mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
"Vyhláška jednoznačně říká, že na zprovozněném úseku se musí vybírat mýtné. Proto dojde společně s otevřením části obchvatu pro kamionovou dopravu také ke spuštění mýtného systému," řekl Hanzelka.
Celkem 35 kilometrů dlouhá část má být zpoplatněna pro nákladní vozy nad 3,5 tuny částkou 142 korun.
Nová část Pražského okruhu byla slavnostně otevřena v pondělí a akce se zúčastnil také prezident Václav Klaus.
Stavba jihozápadní části okruhu trvala čtyři roky a stála téměř 22 miliard korun. Novou trasu dlouhou 23,2 kilometru mohou řidiči využít od nájezdu z brněnské dálnice u obce Modletice. Obchvat poté vede kolem Jesenice, tunelem pod Točnou, mostem přes Vltavu a Berounku do dalšího tunelu, Lochkovským údolím s koncem u Slivence. Tam se napojuje na starší část Pražského okruhu.
Okruh se dočkal svého slavnostního otevření, přestože Lochkovský most, který je jeho součástí, má údajně nedokonalé sváry. Podle jednoho ze dvou vyhotovených odborných posudků jde o závažný problém. Náměstek ministra dopravy Radek Šmerda však vyloučil, že by technický problém ohrožoval bezpečnost řidičů na novém úseku obchvatu. "Jsou to pouze těsnící sváry. Vada to je, ale není to vada, která by hrozila kolapsem," poznamenal.
Pražský okruh má ulehčit především Jižní spojce a ulici K Barrandovu, kam budou mít od úterý kamiony těžší než 12 tun zakázán vjezd. Policie je připravena dodržování zákazu vjezdu kamionů pečlivě kontrolovat.
Úsek propojující dálnice D1 a D5 by měl podle Jana Poltera z logistické společnosti Dachser zkrátit průměrnou dobu cesty z Kladna do Brna přibližně o půl hodiny. "Hlavní přínos vidíme zejména ve snížení rizika dopravní zácpy, a tedy zrychlení přeprav. Otevření okruhu nám také umožní lépe plánovat závozy do přesně daných časových oken," uvedl Polter.
Pražský okruh pojme denně v jednotlivých úsecích 60 až 70 tisíc vozidel. Jeho výstavba podle Ředitelství silnic a dálnic stála 21,5 miliardy korun a trvala téměř čtyři roky. Na jednotlivých úsecích okruhu jsou proměnné dopravní značky, světelné signály, informační tabule, meteostanice, detekce dopravního proudu a další součásti, se kterými se řidiči mohli doposud setkat jen v zahraničí.
Tomáš Paták, patak@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz