Přebytek zahraničního obchodu Japonska v dubnu klesl na 742,3 mld jenů
Bilance zahraničního obchodu Japonska skončila v dubnu ve vysokém přebytku, meziroční vývoz zaznamenal pátý měsíc růstu a téměř dvojnásobně předčil dovoz. Předběžný odhad japonského ministerstva financí oznámil 742,3 miliard jenů po revidovaném výsledku 952,0 mld jenů v březnu. V dubnu 2009 skončil zahraniční obchod v přebytku 48,9 mld jenů. Většinový konsenzus analytiků předpokládal 610,0 mld jenů po předběžném výsledku 948,9 mld za březen.
Celkový vývoz klíčového světového exportéra vyskočil o 40,4% na 5,889 bilionů jenů, tažen robustní poptávkou po zboží a dopravních, chemických, strojních a elektrických zařízeních. Celkový dovoz rostl o 24,2% na 5,147 bil jenů, oba výsledky předčily očekávání.
Export automobilů meziročně vyskočil o 103%, vývoz zařízení pro zpracování kovů rostl o 70%, vývoz ložisek o 86%, vývoz textilních strojů o 139,5%. Export do Asie, jenž odpovídá za více jak polovinu v celkovém úhrnu, meziročně vzrostl o 45% na 3,323 bil jenů, z toho do Číny o 41% na 1,150 bil jenů. Export do severní Ameriky rostl o 34% na 952 mld jenů, z toho do USA o 34,5% na 878 mld jenů. Vývoz do západní Evropy meziročně stoupl o 22% na 703 mld jenů, z toho do EU o 19% za 666 mld jenů.
Na sezonně očištěném základu vykazoval v dubnu přebytek zahraničního obchodu Japonska podle očekávání 687,5 mld jenů, byl nižší než 767,7 mld jenů v březnu. V roce 2009 zpomalil japonský vývoz o rekordní 33,1% s dovoz o 34,8%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz