Google představil svůj vlastní televizor s přístupem k internetu
SAN FRANCISCO (MEDIAFAX) - Americká společnost Google Inc. představila svou vlastní "Google TV", kterou se chce prosadit na trhu s televizory, které mají k dispozici přístup na internet. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters.
Google si od tohoto kroku slibuje vstup na trh s televizní reklamou v objemu 70 miliard dolarů (1,47 bilionu korun) a jde tak o zatím poslední pokus jak přivést internet do obývacích pokojů, což je vize, která podle agentury Reuters nedá již několik let spát žádnému z hlavních hráčů v elektronickém průmyslu, včetně takových gigantů, jako je Apple, nebo Microsoft.
Pro Google je televize atraktivním trhem, na který může rozšířit své dosavadní podnikání v internetové reklamně, která dokázala v loňském roce vygenerovat celkově 23,7 miliardy dolarů.
Vyhledávání jednotlivých programů, nebo surfování po internetu přes Google TV fungovat pomocí zvláštního zařízení, které připomíná běžné tablety.
Zda se spotřebitelům bude nová nadílka hybridů mezi televizí a internetem líbit, je podle agentury Reuters otázkou. Googlu se nicméně zatím celkem daří i na trhu s mobilními telefony. Podle čtvrtečního vyjádření šéfů firmy je nyní aktivováno na 100 tisíc smartphonů s operačním systémem Android z díly Google a jejich uživatelé mají nyní k dispozici na 50 tisíc aplikací.
David Vandrovec, vandrovec@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz