TNBiz (TN.cz)
Investice  |  14.04.2010 01:00:19

Nad nostalgickými jízdami Křižíkovy Bechyňky stále visí otazník

Mediafax

TÁBOR (MEDIAFAX) - Nad nostalgickými jízdami Křižíkovy Bechyňky letos i v dalších letech visí velký otazník. Přestože se na konci loňska zdálo, že historické letní jízdy jsou zachráněny, zatím stále není jasné, zda vlak 21. června vyjede.

Jednatel táborského Klubu přátel elektrické dráhy Tábor Bechyně Vlastimil Zeman pro agenturu Mediafax uvedl, že pokračují jednání s Českými drahami. Loni kvůli nedostatku peněz hrozilo, že tradičním jízdám starým vlakem po 22 kilometrů dlouhé trase je konec. ČD měly zvednout cenu za jízdu ze šesti tisíc na téměř 26 tisíc korun za sezonu, což by pro Klub přátel bylo likvidační.

“Proto jsme se tehdy dohodli i s dalšími takovými spolky, že společně vstoupíme do svazku s Českými drahami. Tato možnost by byla pro nás výhodná, protože část nákladů by nesly právě dráhy,“ vysvětlil Zeman.

V současné době má klub uhrazeny všechny loňské jízdy a čeká na vyjádření drah, zda se jízdy uskuteční. Nově by se garantem nostalgických jízd mělo stát Krajské centrum osobní dopravy v Českých Budějovicích, které bude také určovat počet jízd, zabezpečovat je a starat se zároveň o propagaci. „Zatímco běžně bylo osm jízd Bechyňky, letos to budou asi jen čtyři. Konečně rozhodnutí padne po 20. dubnu,“ dodal Zeman.

Právě 21. června by v rámci 107. výročí první elektrifikované dráhy v Čechách Františka Křižíka měla Bechyňka vyjet na trať poprvé.

Již v roce 1903 vyjela na tuto trať první elektrická souprava, kterou navrhl inženýr František Křižík. Úsek z Tábora do Bechyně se tak stala první elektrifikovanou tratí nejen na území Čech, ale i v tehdejším Rakousko-Uhersku. Dodnes je jedinou elektrifikovanou železnicí s napájením 1500 voltů stejnosměrných na našem území.

Zvláštností je také to, že těsně u Bechyně vede přes 60 metrů vysoký a 204 metrů dlouhý most zvaný Duha, který v roce 1928 překlenul řeku Lužnici. Jeho zvláštností je, že zde vede jak jednokolejná železniční trať, tak i silnice a mohou tudy přecházet i chodci. V momentě, kdy po mostě jede vlak, je ostatní silniční doprava v jednom směru uzavřena. Vlak zde může jet maximálně dvacetikilometrovou rychlostí.

René Kekely, kekely@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688