Prodej novin klesl v březnu o devět procent, nejvíce propadl náklad Šípu a Deníku
PRAHA (MEDIAFAX) - Prodej deníků se snížil meziročně v letos v březnu o 8,9 procenta na 1,402 milionu výtisků, ve srovnání s únorem 2009 se však zvýšil o 0,2 procenta. V pondělí to oznámila Unie vydavatelů s odkazem na čerstvá data ověřovací kanceláře ABC.
Nejnižším meziročním březnovým poklesem se může pochlubit nejprodávanější Blesk. Letošní březnový prodaný náklad tohoto bulvárního titulu činil 423 719 výtisků (meziroční změna 2,0 procenta, meziměsíční změna + 1,8 procenta).
Na dalších místech podle prodaného nákladu se v březnu umístily: Mladá fronta DNES (257 597; meziročně - 8,4 procenta; meziměsíčně - 1,1 procenta), Deník (257 129; 17,9 procenta; - 0,9 procenta), Právo (141 264; - 3,6 procenta; + 0,2 procenta), Aha! (103 195; - 8,3 procenta; + 0,9 procenta), Lidové noviny (65 251; - 5,8 procenta; + 4,5 procenta), Sport (59 693; - 8,5 procenta; + 1,4 procenta) a Hospodářské noviny (56 000; - 2,9 procenta; - 1,5 procenta).
Nejhlubší propad z deníků pak v březnu postihl Šíp, kterému spadl prodaný náklad na 38 469 kopií. Meziročně šlo o pokles o 37,2 procenta a oproti letošnímu únoru o 8,2 procenta. Mimo jiné i proto Šíp z vydavatelství VLP vzdal souboj se svými ringierskými konkurenty Bleskem a Aha! a od dubna se přeměnil na týdeník.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz