Omezit reklamu v době ekonomické krize je podle expertů chyba
PRAHA (MEDIAFAX) - O to více, že je ekonomická krize, by měly firmy investovat do reklamy, jinak přijdou o zákazníky a své tržní podíly. Na čtvrteční konferenci o nemediální reklamě to doporučil Jaroslav Cír z agentury Perfect Crowd.
„Unilever přestal dávat peníze do reklamy v Rusku koncem devadesátých let, kdy tam vypukla ekonomická krize. Procter & Gamble naopak reklamu zintenzivnil. Posílil tam pozici a vytvořil spoustu dobrých značek. Unilever se doposud nepodařilo dostat zpět na ruský trh,“ poznamenal Cír, který dlouhá léta působil právě v londýnské centrále Unileveru.
Upozornil, že zákazník se dnes bojí a vrací se k tradičním hodnotám, alespoň v Británii. „Britové už vidí kolem sebe zavřené obchody a nezaměstnané na ulici. A tak se vrací na chalupy a k zavařovačkám. Do Česka tento trend dojde taky,“ řekl.
Značky by v dnešní době strachu měly pomáhat a ne vyzývat k nějakému životnímu stylu. Lidé dnes více než dříve oceňují snížení ceny a také různé bonusy a akce. To je právě šance pro agentury, které dělají tzv. podlinkovou reklamu.
„Zákazník klouže po Maslowově pyramidě hodnot směrem dolů, tam kde jsou osvědčené jistoty. Míří domů - doslova i v přeneseném smyslu. Večer strávený v restauraci je stále častěji nahrazen večerem v rodinném kruhu, s vlastnoručně vyrobenou večeří a s nenáročným, rodinným filmem na DVD,“ tvrdí Cír. Značky a jejich výrobci musí podle něj potlačit své ega a zamířit domů společně se zákazníkem.
Takzvaná BTL (below the line), neboli podlinková, komunikace zahrnuje reklamu, jejímž kanálem nejsou masová média jako televize, rádio, tisk a bilboardy. Jde například o přímý marketing, péče o zákazníka, akce na podporu prodeje a podobně. Pro mediální komunikaci se používá anglická zkratka ATL (above the line).
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz