Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  07.10.2008 13:03:03

Stát se stal reklamním gigantem

Stát se propracoval do první desítky zadavatelů reklamy. Letos předběhne i takové reklamní kolosy, jakými jsou firmy Danone či Nestlé.

Za první pololetí letošního roku zaplatil stát za kampaně 320 milionů korun/b>. Za druhý půlrok je třeba přičíst kampaň "Nemyslíš - zaplatíš" ministerstva dopravy a "Ryba je dobrá, zdravá a domácí" ministerstva zemědělství (každá za 150 milionů korun). Spolu s dalšími, méně nákladnými kampaněmi se částka investovaná vládou do reklamy vyšplhá až k sedmi stům milionů korun.

Firma Danone dala loni za reklamu zhruba 668 milionů korun, Nestlé 566 milionů korun. Před státem tak zůstanou v podstatě už jen provozovatelé telefonních sítí a výrobci pracích prášků (nejvíce dala loni za reklamu Telefónica O2 - přes 1,6 miliardy korun).

Stejný trend masivních vládních reklamních kampaní nastartovala Británie před dvaceti a Německo před osmi lety. Česká cesta má ale své problémy. Ukazuje se totiž, že některá ministerstva mají své oblíbené agentury, které pro ně obvykle pracují.

Stát se stal reklamním gigantem

Nemyslíš - zaplatíš. Stát už zaplatil.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec