Německo chce zakázat reklamu na alkohol a tabák
Návrh vládní zmocněnkyně Sabine Bätzingové, který počítá se zákazem reklamy na pivo, víno, tvrdý alkohol i tabákové výrobky v televizi a kinech před 20. hodinou, celý den při všech sportovních přenosech a k tomu na plakátech, mobilizoval výrobce cigaret a alkoholických nápojů. Hlavní výhrůžka alkoholové a tabákové lobby? Když stát zakáže reklamu na pivo a cigarety, ztratí ročně závratných 600 milionů eur (14,5 miliardy korun) na podporu kulturních a sportovních akcí.
Zcela jiný názor mají zdravotní pojišťovny, které platí léčbu statisíců nemocných s dýchacími problémy, chorobami srdce a péči o osm milionů diabetiků - i u nich totiž cigarety a alkohol léčbu komplikují. „Stát, který všechno zakazuje, ztrácí důvěru svých občanů. Pokud nám začne zakazovat reklamu, zakazuje tím prodávat legální produkty,“ tvrdí Marianne Tritzová, zástupkyně tabákové lobby. Německo přitom bije na poplach - každý třetí dospělý kouří, deset milionů Němců pije alkohol "v nebezpečně velkém množství" a celých 1,3 milionu obyvatel je na alkoholu závislých.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz