CBS zaskočili diváci na internetu
CBS se nakonec rozhodlo „Jericho“ vysílat nadále, i přes nepříznivé údaje o sledovanosti. Jak uvedl zástupce CBS Leslie Moonves – údaje o sledovanosti zahrnovaly pouze televizní diváky a nikdo nezaregistroval kolik fanoušků sledovalo pořad přes internet nebo nahraný digitálním videem DVR. Moonves také dodal, že by celá společnost byla vděčná, kdyby diváci upřednostnili sledování televize, a sice z prostého důvodů „protože za to jsme placeni“. Na tom, že je nejvyšší čas vymyslet nový model plateb a shromažďování dat o sledovanosti se shodují takřka všechny zainteresované společnosti, pouze se nemohou dohodnout, jak to přesně udělat. Nejsilnější americký hráč společnost Nielsen Media Research, která shromažďuje údaje o sledovanosti jednotlivých televizí, už oznámila, že systém, který zachytí přechody diváků mezi jednotlivými médii, bude hotov nejdříve v roce 2011. Mezitím mají televizní společnosti plné ruce práce dokázat, že jim diváků neubývá, pouze používají jiné přenosové systémy jako třeba DVR, streamované video nebo video iPody. Zadavatele reklam na druhou stranu tolik nezajímá kolik diváků reklamu vidělo, ale jak na reklamu reagují a nakolik je ovlivňuje. Každopádně všichni zúčastnění chápu, že strohý údaj o televizní sledovanosti už nedostačuje. Jako první zareagovala společnost NBC a vyvinula systém Tami (total audience measurement index – tedy součet všech diváků určitého pořadu), který dokáže vysledovat množství shlédnutí ve všech dostupných podobách, ať už na internetu, živě či z vlastního nebo streamovaného záznamu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz