Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  24.10.2006 14:31:40

Každý druhý Čech sportuje


24.10.2006 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/1164_cz_int.pdf


Po devadesátých letech, kdy došlo k velkým strukturálním změnám ve společnosti a hlavním tématem bylo budování ekonomiky a kariéry, se lidé nyní stále více zajímají o odpočinek a trávení volného času. S tím souvisí i stále větší obliba sportovních aktivit a dynamika obchodu se sportovním zbožím. Podle studie SPORTS EQUIPMENT & FASHION 2006, realizované společnostmi INCOMA Research a GfK Praha, se sportu věnuje 52 % obyvatel České republiky, většina z nich sportuje pravidelně. Trávení volného času sportem je přitom typické zejména pro lidi do 40 let, kteří žijí v domácnostech se středními a vyššími příjmy.

Češi se ročně věnují sportu v průměru asi každý třetí den v roce a téměř ¾ tohoto času je věnováno letním sportům. Mezi nejoblíbenější sporty patří plavání, turistika, sjezdové lyžování a cykloturistika. To souvisí i s tím, že Češi si sport spojují zejména s relaxací, udržováním kondice a trávení času s rodinou nebo přáteli.

Drtivá většina dotázaných nakupuje sportovní zboží ve specializovaných prodejnách - více než polovina nakupujících výrazně preferuje malou specializovanou prodejnu (56 %), další čtvrtina nakupuje ve velkých samoobslužných prodejnách sportovních řetězců. Pouze 8 % sportujících uvádí jako své hlavní nákupní místo sportu hypermarket. Velký počet maloobchodníků a fragmentace trhu je jedním z důvodů, proč jsou nakupující málo věrní jedné prodejně – více než 2/3 dotázaných uvedly, že sportovní prodejny běžně střídají. Lidé si sportovní prodejnu vybírají zejména podle její blízkosti, důležitá je také šíře nabídky a odbornost personálu.

I nákup sportovního zboží je do značné míry impulsní a nákupní rozhodování se odehrává často až v prodejně. Lidé si vybírají zboží podle ceny, vzhledu a atraktivity, trvanlivosti a kvality provedení. Nízká cena zboží však rozhodně není klíčovým faktorem a nakupující pečlivě zvažují, jakou kvalitu za danou cenu dostávají. Značka je vnímána hlavně jako garance kvality, sama o sobě pro většinu sportujících nemá velkou hodnotu.

Další informace:

Kontakt: vorisek@incoma.cz


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688