(Kurzy.cz)
Deník Metro jsou nejrychleji rostoucí noviny světa
Společnost Metro International S.A. (Metro) zveřejňuje některé údaje o výsledcích a vývoji v roce 2004 a v prvním čtvrtletí 2005
Společnost Metro International S.A. (Metro) uveřejnila některé údaje o výsledcích a vývoji v roce 2004 a v prvním čtvrtletí 2005. METRO Česká republika a.s. je součástí Kinnevik Group, která dále zahrnuje provozovatele největšího evropského call centra Transcom (8.000 zaměstnanců v 19 zemích světa), MIC – vlastníka 16 mobilních operátorů v Latinské Americe, Asii a v Africe, dále největší mediální a televizní společnost Severní Evropy MTG a společnost TELE2 - telekomunikační společnost, která jako jediná společně s METRO Česká republika a.s působí na českém trhu.
Z celkových údajů Metro International S.A. za rok 2004 a první čtvrtletí 2005 vyplývá, že koncept má trvalý rozvojový potenciál a jeho přitažlivost pro čtenáře i obchodní partnery stále roste. Za rok 2004 provozní zisk Metro International S.A. v roce 2004 nepočítaje nová vydání v Lisabonu a v New Yorku činil 25,9 milionů USD. Ve čtvrtém čtvrtletí bylo ziskových 12 ze 16 národních poboček Metro International S.A. Pelle Törnberg, prezident a generální ředitel společnosti v této souvislosti uvedl, že „vysokého provozního zisku bylo dosaženo navzdory pokračujícím masivním investicím do nových poboček“. Metro letos zahájilo také novou internetovou strategii, která akceleruje jeho přístup na trh online reklamy. Tyto činnosti bude realizovat nová dceřiná společnost Metro Modern Media.
Deník Metro dnes představuje největší mezinárodní a nejrychleji rostoucí noviny světa. Když se v roce 1995 objevilo ve Stockholmu první Metro, byl jeho denní náklad kolem 200 tisíc výtisků. Nyní deník vychází v 56 vydáních v 78 hlavních centrech 17 zemí a to v 16 jazycích napříč Evropou, Severní a Jižní Amerikou a Asií. Se svými více než 15 miliony čtenářů denně a 33 miliony týdně reprezentuje unikátní globální mediální a komunikační sílu. Prodej inzerce roste od roku 1995 v průměru o 47 % ročně. Převážnou část čtenářů tvoří lidé do 45 let, rovným dílem jsou zastoupeni ženy i muži. Pokud jde o pražské vydání, čtou jej z 54 % ženy a z 46 % procent muži, mezi čtenáři je 49 % ve věku do 44 let. Z výzkumu TNS Gallup vyplývá, že denní čtenost dosahuje čísla 245.000 a týdenní 676.000. Dle monitoringu TNS A-Connect pražská pobočka deníku METRO navýšila příjmy z inzerce v roce 2004 oproti roku 2003 o 19%.
Ediční koncept Metra je postaven na zásadě „24 hodin za 20 minut“ a respektuje sílu elektronických médií i skutečnost, že obyvatelé velkých metropolí se s těmito svými prvními denními novinami setkávají ve více než 60 % na linkách městské dopravy. Jen v pražském metru čte mezi 7. a 9. hodinou ranní Metro v průměru 38 % všech cestujících. 30 % tvoří středoškoláci a 19 % lidé s vysokoškolským vzděláním, což je o 10% více v komparaci s českou populací. Metro je čteno napříč všemi příjmovými skupinami obyvatel, přičemž 53 % jeho čtenářů má vysokou afinitu k reklamním sdělením.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz