Obliba nákupních center stále roste
Tisková informace firem INCOMA Research a GfK Praha k projektu „SHOPPING MALL 2004“ 26.10.2004 Výzkum SHOPPING MALL 2004, realizovaný společnostmi INCOMA Research a GfK Praha v deseti velkých českých a moravských městech, odhalil rostoucí oblibu nákupních center. Téměř polovina oslovených chodí do nákupního centra alespoň jednou týdně, další čtvrtina každý druhý týden. Čtvrtina návštěvníků tráví ve svém oblíbeném nákupním centru v průměru více než 2 hodiny, polovina se zde zdrží po dobu 1-2 hodin. Jen asi pětina oslovených je s návštěvou nákupního centra obvykle hotova rychleji než za hodinu. Nejdéle se samozřejmě zákazníci zdržují v těch centrech, která mají velkou obchodní pasáž, více stravovacích jednotek a případně i multikino. Zatímco frekvence návštěvnosti se příliš nemění, za poslední dva roky významně vzrostla výše průměrné celkové útraty v centru, která v současnosti činí již 1640 Kč. Jednoznačně dominujícím prvkem většiny center je hypermarket (či supermarket), který téměř při každé návštěvě centra navštíví 70% osob, a kde také zpravidla zůstane většina částky utracené v centru. Naopak u pětiny návštěvníků jsou rozhodující nákupy ve specializovaných prodejnách (kde nejvíce utrácejí mladí lidé, domácnosti s nadprůměrnými příjmy a také větší domácnosti). Roste také podíl lidí stravujících se v centru. V Praze je nejnavštěvovanějším nákupním centrem Nový Smíchov, v Brně jsou na čele žebříčku návštěvnosti centra Olympia a Globus, v Ostravě a v Hradci Králové Futurum, v Plzni Tesco Rokycanská. Globus je nejpreferovanějším centrem v Olomouci, Pardubicích a v Ústí nad Labem. Respondenti byli také požádáni, aby ohodnotili z hlediska různých parametrů nákupní centra, se kterými mají osobní zkušenost. Celkově z tohoto celorepublikového srovnání vyšla nejlépe pražská nákupní centra OC Letňany a Metropole Zličín V případě zájmu o další informace o projektu lze kontaktovat:
Příloha: 2 grafy + 1 tabulka
NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ NÁKUPNÍ CENTRA VE VYBRANÝCH MĚSTECH
Pramen: SHOPPING MALL 2004 (INCOMA + GfK)
|
|||||||||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz